måndag 7 maj 2012

Dåliga ovanor börjar tidigt...

 Vi har bakat lite muffins ikväll, jag och Kelly. Jag hade ett paket gräddfil i kylen som gick ut häromdan och efter att ha luktat och smakat på den tyckte jag att det vore hemskt synd att slänga ut den. Jag gillar inte att slänga mat, det slängs tillräckligt med mat här i världen så jag kan väl åtminstone göra så gott jag kan för att förbruka det jag köper. Eller hur! :)



Hon har börjat med en jäkla dålig ovana den där lilla fröken; hon knäcker fingrarna!!!?? 
En dag förra mammaveckan kom hon hem och visade vad hon lärt sig hos dagmamman. Så numera arbetar vi aktivt för att få henne att förstå hur farligt det är för lederna. 
Själv började jag knäcka fingrarna när jag bara var ett par år äldre, och det lärde jag mig från Tom & Jerry. Otippat... Nåja, jag fortsatte fram tills för bara ett halvår sedan sådär då jag jämt hade ont i fingerlederna. Så jag vill givetvis inte att Kelly ska utsätta sig för samma skit. 
Det är väl bara att vänja sig vid sådana här dumheter för det lär ju inte vara sista gången hon kommer hem och har lärt sig något dåligt från dagis/skolan/kompisar... *s*

I morgon ska Kim åka till Stockholm och titta på fotboll så jag har lovat Kelly att vi ska ha tjejkväll med mjukisbyxor, film och mys. <3

I just love being a mother!

Inga kommentarer: