söndag 13 maj 2012

Oväntade vändningar en lördagskväll

Idag skiner solen och jag kunde bara inte låta bli att sätta mig på uteplatsen och dricka mitt morgonkaffe. Så underbart!
Jag är pigg som en lärka idag, trots gårdagens bravader. Jag var i Kalmar och åt buffé på Zorbas med två härliga tjejer och drog sedan vidare ut på en mindre pubrunda. Efter att ha traskat runt i regnet en stund och efter att ha gått in och vänt tillbaka ut igen på diverse krogar så hamnade vi på kära gamla Harrys.
Den där enstaka cidern jag tänkt unna mig blev till några fler, den lugna, sansade utekvällen blev till en tokig kväll med bowling och flaxande armar och ben på dansgolvet. Gud vad jag hade saknat det! 
Jag tänker inte förstöra minnet av kvällen med att kolla in kontot idag, hur mycket jag spenderade får liksom förbli hemligt. En dag i alla fall... ;)

Idag ska vi på barnkalas till söta Theo som fyllde fem i måndags. Men dessförinnan tänker jag sätta mig bekvämt i en stol, slänga av mig tjocktröjan och soooooola en aning. För det är jag värd... :)

Ha en underbar söndag!

Inga kommentarer: