tisdag 1 maj 2012

Valborgsfirande

 Igår hade vi ju sådär underbart väder som man liksom bara önskar på en dag som Valborgsmässoafton. Soligt, varmt och alldeles underbart somrigt. :)
Jag satt ute och slipade på min symaskinsmöbel jag fick efter att farmor dog för en sisådär tio år sedan. Jag har aldrig brytt mig om den innan men med åren har jag nog insett att jag behöver en symaskin och bara jag pimpar den halvfula möbeln lite med ny färg så kommer jag älska den. ;)

Vi hade haft lite lösa planer för dagen i övrigt men som vanligt blir det ju inte som man tänkt sig och tur var väl det. Vi blev bjudna till Charlotte och Paul för grillning, dricka och valborgsfirande istället och det var ju hur mysigt som helst!

Vi åkte till Nynäs vid vattnet och tittade på när scouterna kom i sina kanoter med facklor för att tända på brasan. Mys!
Resten av kvällen spenderades med spel, skratt och lite för mycket rödtjut (för min del). Det har orsakat en smärre huvudvärk idag men det är inget som inte lite kaffe, inventering på jobbet och sol kan bota. ;)

Ja, för idag ska jag tillbringa några eftermiddagstimmar på jobbet med att räkna varor. Jag gillar inventering - timmarna går så jäkla fort när man står där och räknar, räknar, räknar... :) Vilken himla tur för den delen eftersom det vankas inventering tidigt i morgon bitti också... *fniss*

Nu ska jag slipa klart min halvfula möbel och försöka hinna spraymåla den lite innan jag måste dra. 
Hoppas ni får en härlig första maj kära läsare!








Inga kommentarer: