torsdag 28 juni 2012

Att knipa käft när man vill så mycket mer

Som jag längtat efter sommaren med massor av sol, bad, ligga-på-stranden-dagar, grillning i kvällssolen och så vidare. Jag måste ju medge att det känns en smula tråkigt att sommaren hittills mestadels fyllts av monsunregn, orkaner och moln så tjocka att det känns omöjligt för en blå himmel att vistas ovanför. Är det såhär sommaren ska vara i år, har jag undrat och laddade upp för att sitta inne och mysa på denna veckans enda lediga dag.
Men när jag slår upp mina trötta ögon möts jag av inget mindre än strålande solsken?! Okej för att stora moln ligger och lurar i horisonterna men jag tänker njuta av att kunna vara utomhus utan att bli dyngsur och frusen. Idag är det SOMMAR! <3

Jag har åkt på en rejäl förkylning som faktiskt inte satt sig i mina bihålor den här gången. Nej, den har satt sig på mina stämband och jag är så hes att jag under gårdagen fick ägna mig åt att väsa fram orden till alla kunder. Det var en utmaning vill jag lova, och trots att jag vill göra så mycket av den här dagen, och hinna umgås med allt och alla så får jag inse fakta att jag inte lär få tillbaka min röst till veckans sista arbetsdagar om jag inte vilar och knipa käft... *suckar*
Men, sedan en dryg vecka tillbaka har vi planerat in en tjejkväll på larmtorget i Kalmar just ikväll och den tänker jag givetvis unna mig. Även om jag kanske inte kommer prata lika mycket som vanligt under tjejkvällarna så kommer det bli en helmysig kväll med några av dem jag tycker så mycket om. <3

Midsommar har passerat och jag har inte skrivit ett endaste futtigt inlägg på flera veckor. Därför kan jag ju meddela att jag och min fina sambo har prytt våra ringfingrar med varsin urtjusig silverring. Japp, vi har gått och förlovat oss! Bara för vi älskar varandra sådär barnsligt mycket... ;D


Nu ska jag passa på att lägga mig i rabatten och stödja upp mina svaga lejongapsväxter med blompinnar innan jag går hem och kramar min mamma. Henne har jag inte träffat ordentligt på mycket, mycket länge... <3

Ha en underbar dag och njut av denna icke regniga dag!

1 kommentar:

Pher och Maria sa...

Grattis till er båda till fööörlöövninga som Lina i Katthult sa.
Lycka till och va rädda om varandra !!

Kram Maria