torsdag 7 juni 2012

Den ljuva namnbitterheten

Igår medan Kim var på jobbet ägnade jag och Kelly oss åt att fira nationaldagen så gott vi kunde. För det kan man ju inte bara skippa när det inträffar så sällan. ;)

Vi tog en sväng till köpingen för att gå med i tåget ner till hembygdsparken. Solen sken och det var en härlig dag! :)
 Världens sötaste flicka med sin älskade sparkcykel
 På promenad genom.... stan är väl att ta i...?
 En smula jobbigt att sparka runt på kullersten men hon var glad ändå. :)

 Scouterna hade ordnat det för barnen så att de fick prova på att grilla pinnbröd. Bra påhitt tycker jag!
Kelly tyckte detsamma, trots att hon inte gillade brödet så värst...

Min lilla fröken är så oerhört bitter på mig just nu och kan inte med sin vildaste fantasi förstå varför vi döpte henne till Kelly. Hon vill heta Melissa (som hon faktiskt gör, fast i mellannamn) eller någon underlig hopsättning av bokstäver som hon kommit på själv. 
Ja, det är inte lätt att veta för en stackars nyförlöst morsa vad hennes dotter kommer vilja heta efter fyra år. Inte ett dugg lätt om ni frågar mig... *s*

Jag hoppas det går över för i mina öron är Kelly ett alldeles perfekt namn på en sådan liten diva. <3


Inga kommentarer: