onsdag 6 juni 2012

Nationaldagstårta

För er som inte märkt det kan jag meddela att jag kommer in i små "faser" i mitt bloggande. I långa perioder kan jag ha total idétorka, avsaknad av intresse och motivation för att överhuvudtaget fundera på att skriva ett inlägg, och i andra långa perioder kan jag nästan utnämna mig själv till levande idéspruta och smattra ut en sisådär tre inlägg om dan. Just nu är jag i fas 1 - omotiverad. Förlåt för det.

MEN! Jag bakade en så hiskeligt god och tjusig tårta inför Sveriges nationaldag att jag bara måste visa upp den för er. :) Check it out!


Jag vevade ihop en smarrig björnbärsmousse (hemmagjord såklart! Här kör vi inte på nåt fusk-mousse-pulver ;) ) , en otroligt god och fluffig dumlefluff , bredde dem på äggfria vaniljbottnar , spacklade hela tårtan med vaniljsmörkräm och täckte med marsipan

Kombinationerna blev fantastiskt goda så en liknande tårta tänker jag absolut göra igen! :D

Till den blå marsipanen har jag använt färgpastan 'Ice blue' från Strössel & annat som jag beställde inför bakandet av tårtan till söta Lindas blivande 1-åring. Jag blev såklart tvungen att prova den, och visst blev det bra?! Jag använde ganska mycket färg för att få den djupa blå färgen...

Jag återkommer med lite bilder från årets Bluesfestival bl.a. som ligger här på datorn och väntar på att få bli publicerade. Tills dess får ni ha det underbart!


Inga kommentarer: