lördag 2 juni 2012

På semester i det obegripliga landet bredvid

För lite drygt en vecka sedan kom vi hem ifrån vår lilla Danmarks-semester med varsin smärre solbränna, massor av härliga minnen och absolut ingen som helst energi kvar. Men gudars så kul vi haft!

Jag totalstrejkade och tog inte fler bilder än de här under, men Charlotte och Paul fotade varenda liten händelse med sin tjusiga systemkamera och jag har blivit lovad att få ta del av alla fina bilder. :)

Vi anlände till grannlandet och blev överraskade med högsommarvärme. Det var inget vi räknat med direkt, så våra outfits med strumpbyxor, långärmat och dylikt åkte genast av och ersattes med äkta sommaroutfits istället. Underbart! :D

Och eftersom danska är totalt obegripligt i mina öron så gjorde vi såklart bort oss omedelbart på McDonalds, och ägnade resten av resan åt att gissa oss till vad danskarna egentligen mumlade om. Tack och lov att de förstod oss i alla fall! ;)

 Fin sambo på fikapaus (fortfarande i Sverige). Och trots att det kan se ut som om någon öppnat bildörren och uträttat sina behov där så kan jag försvara pölen med att det bara är vatten. ;)
 Världens goaste ungar är förväntansfulla och glada
 På Öresundsbron
 Bortse från den halvnakna karln i hörnet och spana in vårt vardagsrum istället. Lite trångt men alldeles perfekt. :D
 Det såg ut som om de grävt ner husen i marken
 En pytteliten del av den stooora badanläggningen (som ändå bara var ungefär hälften så stort som jag förväntat mig...)
En söt Kim
Världens finaste Kelly och hennes trötta mamma efter en lång men rolig dag i badlandet

Förutom bad och sol så spenderade vi mycket tid åt La Landias getter som strövade omkring fritt i en stor inhägnad, besökte det pyttelilla och inte alls särskilt roliga (nåja, barnen var ju nöjda) leklandet Monky Tonky Land, spelade minigolf på trasiga och väldigt spännande banor (bollen kunde närsomhelst sticka iväg och rulla raka vägen ner till Kina via de gigantiska hålen i banorna. Typ...), bowlade, var på familjedisco, åt världens dyraste buffé, shoppade och hade faktiskt en alldeles underbar semester!

Anläggningen var inte alls som jag förväntat mig, jag hade tänkt mig att det skulle vara större, fräschare och mer upprustat än det var, men jag kan ändå absolut tänka mig att åka tillbaka! :)

Inga kommentarer: