måndag 22 oktober 2012

Vi kör på en nystart!

Det är mycket jag saknar i min tillvaro just nu. Bloggen och kaffe är bara två saker... Därför tänkte jag åtminstone fräscha upp bloggen lite, som en nystart, och försöka hitta tillbaka till motivationen och orken som ger mig tid och ro att sitta och skriva några rader lite då och då. För min egen skull. Jag får utlopp för mina tankar och ger mig själv lite ny energi via bloggskrivandet.

Jag har haft många turbulenta veckor med noll energi över till något annat än det allra viktigaste i tillvaron. Jag är inne på min sista termin på min väg mot att bli färdig lärare. En sista och fullspäckad termin... Min sista praktik är avklarad och även om det var otroligt givande och roligt att få spendera fem hela veckor med 18 busiga 7-åringar så räckte inte orken till. Jag har velat och funderat otaliga gånger på mitt yrkesval men kom slutligen fram till att min trötthet och brist på motivation berott på helt andra saker... Tack och lov!

Jag anmälde mig, sjöng på audition och blev slutligen antagen (som reserv, men det är såklart inte viktigt ;) ) in i Mönsteråskören för Körkampen dessutom! Tjoho!! Sånt händer inte mig liksom, och när det var som allra mest välbehövligt med lite positiv energi i min uppochnervända tillvaro så kom det här. Gissa om jag blev glad! :D 
Den 10/11 körs finalen på Sandra i Kalmar. :)

Jag firar 25 år som Cecilia på torsdag och försöker planera min tid för att hinna baka ihop en fin dessertbuffé. Och på fredag tar jag med mig mamma, Martina och Mikaela på en tripp till Ullared. Som en liten födelsedagspresent till mig själv. ;)

Ja, det är sannerligen mycket som händer just nu...

Jag ska bädda ner mig och mitt trötta huvud i sängen nu. En ny dag väntar i morgon och jag hoppas på vackert väder så jag kan ta med mig Kelly på utflykt. Idag gjorde vi pumpalyktor. Hur mysigt som helst!

 
 Med skeden i högsta hugg! Minuterna innan hon vägrade "kladda ner sina händer mer" och lät morsan ta över urgröpandet... ;)
 
Vi råkar ha en kompost runt hörnet som bjöd oss på lite tjusiga pumpor. Tackar grannarna för sitt trädgårdsavfall! :)

 Dessa två urtjusiga pumpalyktor pryder numera vår ingång!

Inga kommentarer: