torsdag 15 november 2012

Bäst i världen!

Har du någonsin haft en stund då du känner dig oslagbar? Att du kommer klara allt du någonsin kommer ta dig för? Att du är bäst i världen? 
En sådan stund hade jag igår. En sällsynt men jäkligt härlig känsla. 
Jag antar att den dök upp eftersom allt i mitt liv verkar gå framåt just nu. Allt jag har lagt energi på har lyckats otroligt bra!
Såna stunder är man glad för allt underbart man har i sitt liv och det är otroligt viktigt att komma ihåg. Man fokuserar lättast på allt det man saknar i livet men helt ärligt... Det du saknar kan du få, och det du inte kan få behöver du säkert inte ha i ditt liv heller. Om man tänker positivt... ;)

Jag vet att jag redan publicerat lite bilder från Körkampen, men här kommer ännu en segerbild. Bara för att jag älskar den! ;)
(bortsett från att jag ser ut som ett skrålande spöke i bakgrunden...) (och SJÄLVKLART drack jag alkoholfritt bubbel! :) )



Ikväll har jag ägnat lite tid åt att bara sitta i soffan, måla naglarna, dricka te och titta på Hela Sverige bakar. Det var det andra avsnittet jag sett någonsin, och så är det ju typiskt nog det näst sista... HUR i hela världen kan jag ha missat alla dessa program?! Jag bara undrar...

De senaste kvällarna har bestått av tårtbak och dekorering, varav sömnen hamnat lite i skymundan (jo jag tackar ja, det känns ända ner i tårna...). Häromdagen tog en tjej jag har på facebook kontakt med mig och frågade om inte jag kunde tänka mig att baka några minitårtor till ett kalas idag. Trots kort framförhållning så tackade jag givetvis ja! :)

Så mellan litteraturläsning, seminarieförberedelser och skolan har jag lyckats trycka in dessa små tårtor i mitt schema. Tio stycken närmare bestämt, i olika färger och former. Här kommer några bilder på de jag tyckte bäst om!


Bara för att jordgubben blev så söt! :)


Det ser ut som om blommorna ligger snett, men det är bilden som är tagen i en skev vinkel.


Jag gillar det svarta locket!


En sån där klassisk gullegull-tårta man bara måste gilla. :)

Av sms:et jag fick efter att ha levererat tårtorna så verkar det som att de blev mer än nöjda. Mission completed så att säga! :D

Och jag då? Ja, förutom den enorma tröttheten i både huvudet och kroppen just i detta nu så mår jag oförskämt bra! Magsäcken verkar ha krympt och låter mig bara äta små portioner men desto oftare. Inte mig emot... ;)
Jag kan faktiskt känna bebis tumla runt litegrann där inne ibland, trots att det är tidigt (jag är i v. 15+3 idag). Faktum är att jag är helt övertygad om att jag känt den under ett par veckors tid. Kelly kände jag inte förrän runt v. 18 -20 däromkring men nu vet jag ju hur det "ska kännas"... ;)

Dags för mig att krypa ner bredvid min snarkande sambo. Det är en dag i morgon med och den vill jag fylla med vänner och fika. Och då måste man ju vara pigg! ;)
Godnatt!

Inga kommentarer: