måndag 26 november 2012

Det var Barbapapas fel!

Jag har sannerligen haft mycket att göra den senaste veckan! Faktiskt så mycket att jag till och med lagt mitt examensarbete åt sidan en stund för att istället sitta och hetsskriva halva natten till måndagen för att hinna färdigt med det jag ska... *typiskt mig*

Här är anledningen till min "tidsbrist" ;) :










En kompis till en kompis hade sett mina tårtor och ville beställa till sin dotters 2-årsdag. Gud så skoj, tyckte jag och tackade ja direkt!
Två små tårtor med barbapapa till dottern och en minitårta med datortema till hennes bror som fyllt år blev det. Jättepilligt, jättepyssligt och jätteroligt! :D
Jag hade lite problem med vad jag skulle hitta på med minitårtan, men efter lite efterspaningar så fick jag idén till en laptop. För att vara min första så är jag jäkligt nöjd! :)

Barbafigurerna gjorde jag i marsipan/sockerpasta och detaljerna i ansiktena målade jag med hjälp av svart hushållsfärg och en tandpetare. Man tar vad man har, och det blev väl helt okej? ;)

Alla tårtorna hade samma innehåll; vaniljbottnar, blåbärsmousse och vit chokladkräm. Jättegod kombination tycker jag!

Idag har jag våndats över min dåliga prestation vad gäller examensarbetet men nu har jag bestämt mig för att ta nya krafttag och kämpa vidare med lite bättre framförhållning. Det kan behövas med tanke på alla tårtbeställningar som trillar in just nu... :)

Dags att bädda ner mig, pussa på min fina sambo och ladda batterierna inför en ny dag med skola.
Sov sött!

Inga kommentarer: