måndag 5 november 2012

En moders ångest

Scenario: Jag och Kelly går upp tidigt för att åka till dagis klockan kvart i åtta. Blir lite sena efter hastigt byte av bil och ja... vi är alltid sena. Så klockan närmar sig åtta. Ingen panik, jag har ändå hemmastudier...

Ångestfaktor: När jag under bilfärden till dagis börjar tveka på när frukosten egentligen serveras. Var det klockan HALV åtta? Eller nej, det måste väl vara klockan åtta? Eller...?

Grund till ångest: Kelly har inte ätit någon frukost hemma eftersom hon skulle äta på dagis (är hon jättehungrig får hon såklart äta lite hemma också). Tänk att skicka iväg henne till dagis på fastande mage, och så har frukosten redan serverats och ätits upp! *hemska tanke*
Gissa hur usel jag hade känt mig då som mamma!

Vad hände sen? När vi stövlar in på dagis lyssnar jag noga och... tack och lov! Klirrande skedar = barnen äter frukost. 

Kelly går ju hos dagmamma, och två dagar i veckan samlas flera dagmammor och barn i större grupper i en lokal på Solhem (fritidsgården i Mönsterås). På Solhem serveras frukosten en halvtimme senare än hemma hos dagmamman vilket kan skapa en smärre förvirring eftersom Kelly inte har så många tider på mina veckor. Ja har ju mest självstudiedagar och vill passa på att vara mamma så mycket jag bara kan när hon väl är hemma hos oss. Plugga kan jag göra på pappaveckorna. ;)

Nu slipper jag hur som helst sitta här och känna mig hemsk hela dagen. :)

Inga kommentarer: