söndag 18 november 2012

Huseby Julmarknad

Äntligen söndag! Idag kommer Kelly hem till oss igen. *kärlek* Det här har varit en av de tuffare veckorna, där varje dag känts som en lång plåga. Det finns inget jag hatar mer än att behöva vara ifrån det finaste i livet! Men idag kommer hon alltså hem och jag längtar.

Igår tog jag och Kim en sväng till Huseby julmarknad. Den ska tydligen vara nordens största i sitt slag och ja, det fanns MYCKET att titta på. :) Det fanns julgranar, julmusik, tomteluvor, mat, hantverk, dörrkransar, julbockar... Ja, you name it! Bara snön som saknades. ;)
Vi handlade mest ätbara grejer. Godis, viltkorv och saffransglögg. Jisses vad gammal jag känner mig! ;) Hittade massor av bra pysselgrejer till mina och Kellys dörrkransar vi ska börja med i veckan dessutom. Perfekt!

Här kommer lite bilder!


 Gigantisk julbock. :)

Huseby Slott. 

 Här gjorde de polkagrisar! :)

 Vita påfåglar! Finns det såna?! Vackra som få...

 När det blev mörkt tände de upp hundratals julgranar och 500 marschaller  längs vägarna. 

 Upplysta träd bakom en liten sjö i området.




Nu ska jag borra upp lite hyllor och andra möbler här hemma. Bättre sent än aldrig... ;)
Ha en härlig söndag!

Inga kommentarer: