söndag 11 november 2012

Vemodet som kommer när det roliga är slut

Jag har precis fått uppleva den absolut roligaste helgen på länge. Kanske någonsin! Jag kan inte med ord beskriva hur lycklig jag känner mig, ända nere i tårna!

I fredags åkte jag till Växjö med mina snygga tvillingar för att spendera ett par timmar med Martin Stenmarck, Andreas Johnsson, Magnus Uggla, Hasse Brontén och Anders Timell. Jodå, vi fick visserligen dela dem med en fullsatt arena med andra brudar men vad gjorde det! 
Ladies Night - definitivt en ny tradition! Jisses vad vi skrattade och njöt av showen! :D

Jag kom hem sent sen natten och värre skulle det bli nästkommande dag, igår. Då var det nämligen dags för KÖRKAMPEN!! *tjohoo*
Vi var där redan klockan två och övade, övade och övade, sjöng ihop oss med husbandet, åt middag och sjöng lite till. Och så var det dags! Inför ett fullsatt Sandra gick vi ut på scenen och uppträdde, kör efter kör. 
Sex körer var det allt som allt, som var och en skulle sjunga två låtar under kvällen. 
Nerverna satt utanpå kroppen och hjärtat höll på att hoppa ut genom bröstet på mig när det var vår tur att ställa oss i strålkastarljuset och sjunga vår Jag vill ha en egen måne. Det gick så jäkla bra och vi fick massor av jubel och applåder från publiken!! *ännu mera tjohoo*



Underbara ABC-kören (vi var sponsrade av ABC-karossen i Mönsterås) i våra specialsydda paljett/krås-outfits! :D

Efter mycket väntan och efter att ha lyssnat på alla duktiga körer, var det dags för låt nummer två. Vi sjöng Ain't no mountain high enough. Ännu mera jubel. *lycka*
När det var dags att få veta resultatet stod vi alla och nästan höll andan. På fjärdeplats hamnade tre körer - men vi var inte med.

Det innebar alltså att vi hamnat i topp tre!! 

På tredjeplats kom vi inte heller - VI BEFANN OSS I TOPP TVÅ FÖR GUDS SKULL! 

Och vinnaren är:

ABC-KÖREN FRÅN MÖNSTERÅS!! JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! VI VANN!!! 

Ni kan ju bara gissa hur lyckliga vi blev! Mina kinder kändes krampaktiga efter det ofrånkomliga jätteleendet och vi fick blommor, champagne och blev tagna på massor av bilder från massor av olika folk. Värsta superstar-känslan och jag bara ÄLSKADE det!!



Vi körde såklart på efterfest med dans och massor av seger-kramar och gratulationer. 
Jag körde sedan hem med ett härligt gäng i bilen. Klockan tre låg jag i sängen, lyckligare och tröttare än på mycket länge. Jag skulle kunna göra om det där varenda kväll för resten av mitt liv. I princip. :)

Idag vaknade jag med den där härliga lyckokänslan kvar i kroppen, men även med en känsla av vemod och lite sorg. Nu är det roliga slut liksom. Jag har under några veckors tid fått lära känna ett så härligt gäng, sjungit, skrattat och haft roligt tillsammans en gång i veckan och sedan det här. Men nu är det alltså slut!? Det känns inte alls bra... 
Men man vet ju såklart aldrig - vi kanske återförenas och drar iväg på turné. ;)

Inga kommentarer: