måndag 21 januari 2013

Blogga om livet - för vems skull?

Jag får så lätt dåligt samvete. Alla mina dagar präglas i stort sett av dåligt samvete. Dåligt samvete för att inte räcka till. För att jag inte prioriterar rätt. För att jag inte alltid gör det jag borde.
Jag har dåligt samvete för att jag inte längre uppdaterar bloggen dagligen. Det är rätt märkligt egentligen. Människor runtom i världen är så upptagna med att dokumentera sina liv med text och bilder. Och för vems skull är det egentligen? 

Jag brukade blogga mycket för min egen skull, för att jag skulle ha någonstans att ventilera mina tankar och få ur mig känslor som inte så lätt kunde sägas i ord. Det är så enkelt att vika ut hela sitt liv för andra när man lever det ensam. Man har bara sig själv att ta hänsyn till. Men idag lever jag inte ensam. Det är inte bara mig själv och mitt eget privatliv jag hänger ut längre. 
Jag kan såklart välja att blogga på ett mer opersonligt plan, vilket jag också försökt med många gånger de senaste två åren. Fast det är liksom inte riktigt JAG. Jag ÄR personlig. Jag delar med mig av känslor och tankar. Jag tycker om att få skriva obehindrat om precis vem och vad jag vill. Och när det inte går längre så tappar jag motivationen. Då väljer jag att leva mitt liv istället för att skriva om det.
Fast det är klart, alla tankar som bubblar över i mitt huvud måste ju komma ut någonstans. Till min stackars omgivnings förskräckelse... ;)

Men jag saknar bloggandet många gånger, det gör jag faktiskt. Därför har jag funderat mycket på att starta upp en alldeles privat, anonym blogg någonstans där jag kan ventilera alla mina tankar utan att hänga ut vare sig mig själv eller någon annan i mitt liv. 
Och jag har många tankar på att starta upp en bakblogg där jag delar med mig av bilder recept och andra bakrelaterade grejer. Jag gillar ju det där med att baka och i nuläget lägger jag ut alla mina bilder på facebook. That's it! För jag tänker att alla som tidigare varit intresserade att läsa om Cecilia Brötte och hennes liv, säkert inte är lika intresserade av recept på hallonmousse och tårtbottnar. ;)

Vi får väl se vad som händer i bloggvärlden framöver, nu har jag lite mer tid och ork till övers och då kan allt hända. :)

Inga kommentarer: