tisdag 10 december 2013

Återuppstånden från de döda

Nu var det över två månader sedan jag bloggade, och nästan ett år sedan jag bloggade på den här sidan. Jag valde att starta upp en ny blogg på blogg.se istället för att fortsätta blogga här, men känner rent spontant att det är lättare att ha båda bloggarna (jag har ju numera en bakblogg via blogspot där jag lägger ut allt jag bakar) samlade på samma ställe. Därför tänker jag krångla till det och återvända hit! :)

Jag har så otroligt mycket i mitt huvud som skulle behöva rensas ut, sorteras upp och skrivas ner för att sedan försvinna och lämna plats åt andra, viktigare saker. Men trots att det är mycket jag vill skriva om, är det lika mycket jag inte kan skriva om. Av många anledningar...
 
Du som inte kollat in på den andra bloggen under det gångna året har missat en del, även att jag numera är hemskt dålig på att uppdatera. 
Jag har bland annat tagit min lärarexamen, klämt ut en välskapt och alldeles fantastisk liten kille som fick heta Kian, och varit i husköpartagen! 
Senaste nyheterna från andra bloggen (som skrevs ända tillbaka i oktober) var att vi skulle få hyra hus. Jag hade dessutom mage att tala om att jag anmält mig till ett stort event i nästa år, utan att berätta vad det var!

Huset som vi skulle få hyra, blev utlagt på hemnet igen. Ägarnas nybyggda hus blev vattenskadat bara en vecka innan de skulle flytta, så de blev illa tvungna att bo kvar. Därför ville de prova att sälja igen, trots att de sagt att vi skulle få hyra. MEN, fick de det inte sålt skulle vi minsann få hyra! Vi går fortfarande och väntar på besked... 
Problemet är dock att jag inte alls vill ha huset längre... Det är så mycket i tillvaron som står på ostadiga ben just nu och då är det dumt att göra för stora förändringar i tryggheten. Vår lägenhet må vara dyr, men den är tillräckligt stor för hela familjen, ligger jättefint och vi trivs! Därför stannar vi här ett tag till...

Jag fick ett fantastiskt erbjudande om jobb för ett par månader sedan, och jobbar numera lite helger på en jättefin och relativt ny restaurang i Mönsterås. Hur kul som helst! :D

Det stora eventet jag hade anmält mig till var Scandinavian Cake Show. Det kändes som en jätterolig idé tills jag insåg att jag inte skulle hinna. Därför fick det bli en avanmälan och jag är glad om jag tar mig dit för att titta på alla fina tårtor!

En av förra årets vinnartårtor i Scandinavian cake show. Hur söt som helst!
(bild lånad härifrån)


Idag fyllde min älskade vän Martina och hennes tvillingsyster år! Eftersom hennes syster och mamma har flyttat till andra sidan Sverige och Martina bor kvar här i Mönsterås, så kunde de inte fira födelsedagen tillsammans som de brukar. Därför tog jag saken i egna händer och bjöd hem henne på födelsedagsmiddag. 
Vad hon inte visste var att jag även hade bjudit in fyra av hennes närmsta vänner, förberett en tvårätters middag, blåst upp ballonger (jag fullkomligt hatar ballonger, så detta var en stor utmaning!) och slagit in presenter. En liten överraskningsfest är väl aldrig fel på en födelsedag, tänkte jag, och det blev ju hemskt uppskattat också om jag tolkade reaktionerna rätt. ;)

Det minsta man kan göra för sina vänner är att vara fantastisk! 

Kelly har gått en termin på Dansinstitutet i Kalmar, där hon dansar i Showkidsgruppen. Hon fullkomligt älskar att dansa, så när kompisen skulle börja ville ju Kelly självklart hänga på. Och i lördags hade de uppvisning på Sandra i Kalmar! De var så otroligt duktiga allihop, även att jag såklart hejade mest på världens bästa Kelly! ;)

Lillebrorsan Kian växer så det knakar! Nu i december blir han redan 7 månader, och har börjat ta sig runt, bakåt och framåt på golvet. Aldrig så morsan får se såklart, för sådant gör man bara i smyg. Busungen! ;) 

Den här bilden, som Kelly lyckades knäppa med min mobilkamera, får sätta punkt för kvällens oändligt långa (och något röriga) inlägg. :)


Godnatt!

Inga kommentarer: