torsdag 12 december 2013

De bortblåsta pengarna

Idag har jag och Kian spenderat dagen i Kalmar med Martina. Det var dags för lite *harkel* julklappsshopping! Målet med dagen var att bli färdig med alla återstående julklappar, och efter lite drygt tio timmar hemifrån kan konstateras att det numera bara saknas en julklapp innan jag är redo att kasta klappar på deras mottagare! :) De pengar som en gång infunnit sig på mitt konto är numera bortblåsta och ersatta med prylar. Härligt!

Kian skötte sig exemplariskt hela dagen, trots en del förödmjukelser...



Ja, ni kan ju se att han ser måttligt road ut, den lille ungkarlen. Men han hade stort överseende med sina fnittriga övervakare, och lät oss hållas.

Jag nämnde i senaste inlägget att vi köpt en surfplatta till Kelly i julklapp. En Kurio barnplatta hade vi köpt i tron om att det skulle vara en bra platta. Men med lite efterforskningar och jämförelser mellan produkterna på nätet tog vi beslutet att byta till en lite mer användbar platta. Vi gick från en sådan här;

... till en sådan här;


Jag känner mig sjukt nöjd så att säga, eftersom priset var detsamma på båda plattorna. Men mest för att jag älskar Samsungs produkter! :)

Jag har mängder av arbetstimmar framför mig i helgen plus ett par tårtor som ska hinna fixas. Jag har ännu inte börjat än, vilket kommer resultera i panikdekorering på fredagskvällen om jag känner mig själv rätt. Att jag aldrig lär mig... 

Nu är det dags att ladda batterierna inför en intensiv morgondag! 

Inga kommentarer: