söndag 21 september 2014

Tro, hopp och kärlek

Jag sitter här i min soffa och ser på kärleksfilm. Det börjar bli kyligt om kvällarna nu, så jag har slängt en sjal om halsen och tänt ljus i hela vardagsrummet. Skitmysigt och... skitensamt.
Idag känner jag mig helt tom. Bortglömd. Oviktig. Nåt sådant... Folk har verkat så jäkla sura på sistone. Som att jag gjort något fel, utan att kunna sätta fingret på vad jag kan ha gjort. Det är förmodligen inbillning men just den där känslan suger! Den äter upp mig inifrån, när jag istället bara borde skita fullständigt i att engagera mig.
 
Hur som helst. Jag har haft en härlig helg, och idag kom mina små hjärtan hem igen! Vi har bara slöat omkring här hemma, tittat på repriser på Disney channel, stökat ner lägenheten med leksaker, ätit micrade rester och bara gottat oss åt att få vara tillsammans igen.
Vi tog en promenad ikväll, bara jag och barnen. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, plockade vackra höstlöv och bara andades den lite småkyliga höstluften. Då är jag jävligt nöjd med min tillvaro. Just precis i såna stunder känner jag att jag behöver inget annat. Ingen annan. Det är vi mot världen!
 
Ikväll läste Kelly för mig. Hon är så fantastiskt duktig! Det är en sån där stund då hjärtat liksom växer rätt ut genom bröstkorgen av kärlek. Min lilla, lilla tjej har lärt sig läsa. Det är stort!
 
I morgon hoppas jag på att det ramlar in ett positivt mejl. Ett sånt där mejl som kan vända uppochner på hela världen. På ett bra sätt. :)
Jag hoppas också att det bara kommer lika goa och glada lunchgäster till jobbet som det gjorde idag! En äldre dam sa åt mig att jag har ett fantastiskt bemötande. Hon har varit med om mycket, som hon sa, och det var tydligen sällsynt. Då vet man att man gör ett bra jobb! ;)
 
Nu ska jag kolla Infomentor och bädda ner mig i min stora, tomma säng. Jag ska sova såååå jäkla gott inatt, det är ett som är säkert!

Inga kommentarer: