onsdag 10 september 2014

Vissa kvällar

Vissa kvällar känns lite jobbigare än andra. Nerverna sitter liksom utanpå huden...
Vissa kvällar vill jag bara kasta mobilen i väggen och förbli helt okontaktbar...
Vissa kvällar stannar hjärtat en stund varje gång det kör förbi en bil utanför...
Vissa kvällar hoppar jag högt varje gång det dunsar till någonstans i huset...
Vissa kvällar vill jag bara släcka ner hela lägenheten och låtsas vara bortrest...
Vissa kvällar önskar jag att jag kunde bo någon annanstans. På en våning högre upp. Eller nåt...
Vissa kvällar önskar jag lite extra mycket att jag slapp vara ensam...
 
De där kvällarna kommer och går med jämna mellanrum. Men något har de gemensamt - de suger all energi ur mig. Jag blir så jäkla trött. Så jäkla uppgiven...
 
Hur som helst.
Ikväll hade en av mina fina vänners mamma anordnat ett event (kan man kalla det så?) i kyrkan i Mönsterås, för att uppmärksamma alla de människor som valde att ta sina liv år 2013. Ett ljus per person skulle tändas i kyrkparken, sammanlagt blev det runt 1600 ljus. Tyvärr hade jag inte möjlighet att själv komma dit men har lånat en bild av en vän som var där.
 
Visst var det vackert?! Jag tände massa ljus i mitt hem istället, och skänker tusen tankar till alla de som kämpar med sorgen efter att ha förlorat någon de älskar genom självmord. <3 p="">
 
Nu ska jag krypa ner i sängen och hoppas på fina drömmar!

Inga kommentarer: