fredag 3 april 2015

Att göra långfredag till kortfredag

Långfredagen sägs ju vara den längsta och tråkigaste dagen på hela året. Hade de ingen fantasi förr i tiden?! För vi har minsann haft en jättehärlig dag!
Det har ju under stora delar av dagen varit fantastiskt vårväder, och jag och Kian var ute en lång stund på förmiddagen. Vi tog en promenad bort till en förskola inte långt ifrån där vi bor, och det var ju alldeles perfekt! Massa lekyta bakom stängsel = kul för Kian och avslappnande för hans mor. Han är bra på att sysselsätta sig själv, så jag hann till och med njuta lite av solen!


När han åkt till sin pappa blev det tomt. Jamen sådär jättetomt så man blir alldeles luddig i huvudet. Vi har ju liksom suttit ihop i en vecka nu, bara han och jag, ensamma och isolerade... Så det var lite märkligt att plötsligt stå helt solo med kundvagnen på Ica och kunna handla i lugn och ro. Eller att handla överhuvudtaget, det har jag ju fått låta andra göra åt mig hela veckan...

Min kära vän Martina är ju hästtokig och tyckte att det var en bra idé att kasta upp mig på hästryggen idag. Jag var precis lika hästtokig när jag var liten och red i många år, men notera att jag tills idag inte suttit på en häst på sexton år. SEXTON år!! Det låter ju helt galet mycket - som om jag är skitgammal! Men faktum är att jag slutade med hästar när jag var tolv, trillat av en häst och fått hjärnskakning. Då vägrade min mamma betala för mina ridlektioner mer (hon är och har alltid varit livrädd för hästar, så där blev det liksom nog. Haha!)... 
Detta innebar såklart att det var sjukt pirrigt att hoppa upp på den där gigantiska hästen idag. För det är inte någon pålle i storlek mindre de har. Nepp, jag fick stå på en pall för att överhuvudtaget komma upp! 
Det är tur han var så snäll och förstående att han gick med på att bara lunka runt runt med mig på ryggen, medan Martina höll i honom. Som ett barn på ponnytur kände jag mig. Men det var okej, jag överlevde ju åtminstone! ;)



Nu tänker jag fredagsmysa vidare i soffan med min katt. Pirates of the Caribbean går ju på teven för sjutton! 

Inga kommentarer: