torsdag 2 april 2015

Att ladda upp inför pappahelgen

Idag efter middagen tog vi en tripp ut till Oknö, lite extra uppladdning med mys inför pappahelgen. Tanken var att vi skulle leka på lekplatsen och kasta lite sten i vattnet, men Kian hade andra planer. 
Istället ägnade vi oss mest åt att stå. Stå och spionera in på folks trädgårdar samt noga inspektera alla brevlådor längs vägen. Så om det står något i tidningen om att en kortväxt man med svampmössa och hans långa rödluva till kumpan setts misstänksamt ströva omkring Friskefloeområdet under kvällstid, finns ingen anledning till oro. Det var alltså bara vi. 
Kasta sten i vattnet var dock kul tyckte Kian, även om han nog hellre hade klivit ut i vattnet och tagit ett kvällsdopp. Med kläderna på...


Oknö är så vansinnigt vackert! Jag skulle aldrig vilja bo långt ifrån skog och hav, det är då ett som är säkert.


Han är mycket piggare nu, min lilla goding. Han har inte kräkts sedan i onsdags, och aptiten börjar sakta men säkert komma tillbaka. Men om han får bestämma skulle han nog sitta fast på mig hela dagarna. Jag kan knappt lämna rummet utan att han svansar efter - högst missnöjd med frånvaron. Det blir spännande med en pappahelg nu med andra ord.

Jag hade lite planer på att åka till bilmässan på Elmia i morgon, Kian ska ju ändå vara med sin pappa. Men eftersom fadern är ungefär lika medgörlig som en blanksliten skruv, så blir det inget av med det... Vi får väl se om jag kommer i väg någon annan dag i helgen, annars får jag försöka boka in så många kaffedejter jag bara kan. För jag tänker inte spendera en minut mer i min lägenhet än nödvändigt, av högst förklarliga skäl. Aldrig mer sjukstuga såhär länge...!

Så, ladda upp med kaffe och nybakat och skicka iväg en inbjudan! Jag kommer på stört. :D

Inga kommentarer: