lördag 11 april 2015

Det där lilla extra i livet

De senaste dagarna har vi haft lite extra mycket kvalitetstid, jag och de viktigaste två. Bara för att få ut litegrann av påsklovet i alla fall. Igår hade vi biodejt, jag och Kelly. De få stunderna vi får på egen hand, hon och jag, är guld värda. I sommar planerar jag för en hel helg med massa mamma-dottermys. Det kommer bli awesome om vi lyckas!


Idag åkte vi till Skälby gård och lekte. Kelly tog med sig en kompis för att ha någon att leka med. Lillebrorsan går ju helst på egna upptåg och är inte mycket till leksällskap tycker hon. 
Det roligaste på hela dagen var nog att jaga fiskmåsar och gosa med getterna. Åtminstone om man frågar Kian. Det hade varit fantastiskt att åka till Kolmården med honom - djur är bland det mest fascinerande han vet! Förutom traktorer...

Det var vansinnigt mycket folk på lekplatsen! Men med tanke på det fantastiska vädret hade jag inte väntat mig något annat... Det doftade grillat på hela området och jag hade gjort vad som helst för att få sätta mig och käka grillat kött idag!
Men, eftersom det inte är något vidare alternativ att sätta mig mellan hyreshusen här hemma med en engångsgrill, så stekte vi hamburgare på spisen istället. Funkade lika bra. ;)






Kelly och kompisen ville sova över, så nu ligger de skavfötters i Kellys rum. Det är första gången hon har en kompis sovandes hos oss, så det blir spännande att se hur natten blir.
Ikväll har de haft filmkväll med Barbie-film och popcorn. Kian bad om att få gå och lägga sig tidigt, så han sover sedan länge.

Jag stod i affären förut och var så sötsugen! Men jag köpte bara popcorn. Duktiga jag, tyckte jag då. 
Nu har jag vräkt i mig både ett halvkilo popcorn och tjejernas Gott & Blandat som var över... Självkontroll heter det visst, det där som jag verkar sakna just nu... Nu känner jag mig fet, trött och en smula olycklig mitt i all helglycka. Bäst jag bäddar ner mig innan det övergår i ett evigt lipande. Sömn brukar hjälpa mot det mesta. :)
Godnatt

Inga kommentarer: