söndag 5 april 2015

Det där med att springa runt lättklädd om nätterna

Idag har jag haft en riktig slappsöndag! Hängt i soffan framför b-filmer, gått en långpromenad UTAN barn, hämtat hem mina älskade ungar, ätit middag hos päronen... Jamen, precis en sån där härlig dag som söndagar ska vara helt enkelt!


Igår var det däremot ingen slappdag. Jag sprang runt i affärer hela dagen och hängde på dansgolvet hela natten. Harrys by night - bästa stället att spendera en barnfri lördagkväll på! Eller ja, åtminstone om man inte har bättre saker för sig... 
Det var tydligen någon fotbollsmatch på kycklingarenan igår, det hade ju extremt ointresserade jag ingen aning om, så det var helt galet mycket folk ute på kvällen såklart. Det gick inte att röra en fena på dansgolvet till slut, man stod ihoptryckt med sjuttonhundra andra danstokiga mindre nyktra och lagom svettiga människor och gungade åt samma håll. Och ändå är det alltid någon stjärna som ska börja bugga. 
Jag menar, seriöst...?! Bugga kan man göra när man har mycket svängrum på dansgolvet, definitivt inte när man riskerar att både sticka ut ögon och slå ut tänder på övriga dansgolvsaspiranter med sin flängande danspartner... 

Vi tog nattbussen hem och jag blev tvungen att gå en bra bit för att komma hem. Först och främst var det jäkligt kallt att promenera klockan tre på natten i strumpbyxor, klänning och en tunn jacka. Jag borde vetat bättre och tagit med mig full vintermundering när vi åkte iväg på kvällen! Det får bli en notis till nästa gång...
För det andra är det ju sjukt obehagligt att springa runt som ensam tjej mitt i natten när samhället ser ut som det gör. Tack och lov bor vi i en så tråkig kommun att det aldrig är något folk ute på gatorna efter klockan 18, så förhoppningsvis tänker våldtäktsmännen att det är lönlöst att leta offer här om nätterna...

Hur som helst så klarade jag mig hem utan problem. Men just då, när man kommer hem efter en lång natt, frusen och trött, hade man kunnat göra vad som helst för att ha någon att krypa ner till. Jag fick krama kudden istället och det gick ju faktiskt precis lika bra. ;)

Jag satt och tittade igenom lite gamla bilder på Kelly ikväll, och förundras över hur snabbt tiden gått egentligen och vad stor hon har blivit! Jag menar, kolla in förändringen!

Kelly och mamma Cecilia i början av 2009

Samma Kelly och samma mamma sommaren 2014

Hon har gått och blivit en stor tjej och jag har gått och blivit... Ja, lite snyggare i alla fall. Det är tur det går åt det hållet. ;)

Nu är klockan jättemycket och vi har en lång, härlig, ledig dag framför oss i morgon! Vi ska fira påsk ordentligt, vi har ju inte fått fira tillsammans än så det blir både påskäggsjakt, påskmiddag och lekar med familjen. Dags att bädda ner sig och krama kudden alltså.

Avslutar med ett par härliga bilder från i somras - jag längtar såå mycket efter sol och värme nu! April är en riktig skitvädermånad, så man behöver påminna sig om att vi snart är där ändå.
Godnatt!





Inga kommentarer: