tisdag 14 april 2015

Hur svårt ska det vara?!

Jag har känt mig så tom i några dagar nu. Alltså, sådär tom som bara ett kylskåp kan se ut när man är sugen på något gott och möts av en bit ost och en halv tomat. Typ så... 
Bara allmänt uppgiven och lite ledsen. Inte tjut-ledsen, utan mer bränner-lite-bakom-ögonlocken-men-orkar-inte-gråta-ledsen. För jag har ju inget särskilt att sitta här och gråta över. 
Och så har jag känt mig sjukt ensam ett tag. Jag har helt enkelt en vill-inte-dö-ensam-period. Jag menar, tänk att sitta där gammal och skrynklig och helt ensam sedan sextio år tillbaka. 
Fast... med tanke på att män överlag dör tidigare än kvinnor så lär jag väl få sitta där gammal, skrynklig och ensam även om jag inte varit ensam i sextio år... Men ändå.


Lite kärlek, närhet, kyssar, nån som lyfter mig över huvudet på stranden i solnedgången. Hur svårt ska det vara?!

Inga kommentarer: