måndag 6 april 2015

När påskharen får jobba övertid

Barnen firade påsk hos sina pappor i helgen, men eftersom jag ÄLSKAR högtider och traditioner hindrade det inte mig från att skjuta lite på påskfirandet och passa på nu när det var långledigt och allt. :) 
Så idag fick barnen leta påskägg och guldpengar (av choklad såklart, SÅ givmild är inte påskharen att den ger barnen en massa pengar) i mina föräldrars trädgård. Ja, för i min sketna lägenhet är det inte särskilt kul att göra något alls... 

Jag minns när vi var små. Jisses vad godis man hivade in under påsken! Först gick man påskkärring och fick hur mycket godis som helst, och dagarna efter var det påskägg proppfulla med ännu mer godis. Jag har nog förträngt hur mycket man egentligen tryckte i sig, men det var hutlösa mängder...
Påskharen är inte fullt lika generös mot mina barn. Faktum är att vi nästan aldrig köper godis. Det blir alltid över och jag slänger det efter några veckors skrotande i skafferiet. Jag tycker inte nåt vidare om det och Kelly föredrar popcorn eller chips till helgmyset. Kian får liksom bara hänga med på det tåget - godis är ju inget vidare bra ändå. ;)
Men, påsken ÄR en gottishögtid och då FÅR man äta tills man inte orkar mer. Barnens ägg var visserligen inte i närheten så proppfulla som våra ägg brukade vara, men de var nöjda ändå. :)

Vi målade ägg, åt påskmiddag, fikade på världens godaste cheesecake, tittade på film och lekte lekar. Ett fullbordat påskfirande helt enkelt. :)









Cheesecaken kan jag verkligen rekommendera! Jag hittade receptet på tidningen Hembakat, och den var verkligen sådär skitgod så man kan äta ihjäl sig. Ungefär så...

När det var dags att cykla hem var jag så mätt att jag förmodligen hade spruckit om jag hade trillat av cykeln. Och det är ju inte ett dugg trevligt... Så, vi passade på att leka av oss lite på skolgården innan läggdags. Det har ju varit sånt härligt väder hela eftermiddagen!


 I morgon är det äntligen äntligen dags att jobba igen, som jag längtar! Jag skulle aldrig stå ut med att vara långtidssjukskriven eller hemmafru... Dags att sova med andra ord. :)
Och nu sätter jag officiellt punkt för årets påskfirande.
Godnatt!

Inga kommentarer: